På denne side samles alle nyheder om jagthornsblæserne fra Nibe og Omegns Jagtforening.

De øverste nyheder vil være de nyeste.

Har du lyst til at spille jagthorn?

Har du lyst til at blæse jagthorn?
Vi starter jagthornsblæsning på Suldrup skole mandag d.8 januar.
Tilmelding er ikke nødvendig, bare mød op føreste øveaften. ALLE kan deltage!

Begyndere og lettere øvede starter 18:30.
Øvrige blæsere starter kl. 19.00.

Vi blæser i januar, februar og marts.
Pris for at deltage er 400 kr. pr. person for 10 lektioner.
Har du ikke et horn, er der mulighed for at låne et.

PS. det er ikke nødvendigt at være medlem af en jagtforening for at deltage.

Hilsen Bjarne Skinnerup

bskinnerup@yahoo.dk /29369926

Hør nedenfor hvordan det lyder når Blæserne fra Nibe og Omegns Jagtforening holder julefrokost

Blæsertræf i Østerådalen

Morgenkaffe, hygge og rundstykker... Og nå ja, det alle var samlet for - jagtblæsning! Søndag d.14/10 blev der afholdt Blæsertræf i Østerådalen, humøret var højt, der blev grillet og det sociale var i fokus. Der blev øvet jagtsignaler, og afholdt jagtblæsning for eleverne på Vester Mariendal skole. Jagthornsblæserne sender et tak til Lars for det fine arrangement.

FM i Skive d.17/5

Blæserne var i Resenlund, hvor de fik en flot 5.plads. Du kan nedenfor høre det nye signal til vaskebjørn, samt den gamle kending kronhjorten.

Mærkeblæsning i Holstebro

Blæserne fra Nibe var til mærkeblæsning i Holstebro. Her blev det til en flot 2.plads. Du kan se et lille klip herunder.

Blæserne på jagtmesse i Aars.

Jagthornsblæserne blæste hele messecenteret op, da de flere gange på de to dage med Jagt og Udelivs messe i Aars, gav en forsmag på deres talenter. Det kræver dog man fugter halsen med alt den blæsen' ;-).

333830983_6343818662315668_3219142285983613109_n.jpeg

Jagtgudstjeneste i Sdr. Kongerslev kirke

De populære jagthornsblæsere fra Nibe og Omegns Jagtforening var endnu engang ude og vise talenter. Denne gang var det i Sdr. Kongerslev kirke, hvor der blev afholdt jagtgudstjeneste. En flot optræden med spisning efterfølgende. Nedenfor kan du se et udklip fra gudstjenesten.

Sig hej til de glade jagthornsblæsere

314914668_806987177254358_3677528400939494351_n.jpeg

Stemningsvideo før jagtgudstjeneste i Gl. Skørping Kirke

Nedenfor kan du se/høre blæserne give en forsmag på deres kunnen, til en øve aften før jagtgudstjeneste i Gl. Skørping Kirke. Der var mødt 18 blæsere op.

Jagtgudstjeneste i Nibe Kirke d.25/9 2022.

Dette års jagtgudstjeneste er nu overstået. Du kan nedenfor se både billeder og videoer fra dagen.

Træning, træning, og atter træning (... og godt selskab).

Det var i mandags sidste øveaften inden blæsernes skal spille til Jagtgudstjenesten d.25/9 kl 16.00 i Nibe Kirke.

Forberedelserne til Jagtgudstjeneste

Kom og nyd blæserne til Jagtgudstjeneste d.25/9 kl 16.00 i Nibe Kirke.

Nyd lyden (og synet) af øveaften med jagthornsblæserne

I nedenstående video kan du få en forsmag på talentet hos jagthornsblæser fra Nibe og Omegns Jagtforening, hvor de i solens sidste stråler blæser til en øveaften.

Peter Aldal blev fejret med manér.

Stort tillykke til Peter med de 75 år - en af vores mange dygtige blæsere.

Nyd nedenstående video af blæserne til Peters 75 års fødselsdag.

Til ære for Per Iversen.

Tirsdag d. 28 juni tog vi afsked med Per Iversen. Det blev som Per havde ønsket det. Kirken rummede de mange, som viste familien den sidste ære. Mange vil huske Per i deres hjerter, og vi vil komme til at savne ham. Ære være hans minde.
Fra Nibe jagthornsblæserne.

Nyjægerdag i Flejsborg

Til årets nyjægerdag i Kreds 1 blev dagen flot orkestreret af Jagthornsblæserne fra Nibe.
Nyd "blæserne fra Nibe's" hundefanfare i nedenstående video.

Efter rågeregulering d.24 maj bød Aalborg naturvejleder på en smagfuld Rågeaften.
Her bød det både på lækker mad i form af rågeunger, samt en jagthornsblæsningssession med blandede blæsere fra Aaby og Nibe og Omegns Jagtforening.

Du kan se billeder og et videoklip fra aftenen nedenfor.