Ordinære medlemmer i Nibe og Omegns Jagtforening ønskes TILLYKKE  med fødselsdagen fra de 60 år.

Foreningens æresmedlem Leo Frederiksen kommer altid forbi med en hilsen fra foreningen, og Leo får som regel gode og interessante jagthistorier retur ;-)

Tillykke til Kaj Andersen med sine 90 år.
D.14/2 var en dag, som Kaj Andersen vil huske som en speciel fødselsdag, hvor han kunne fejre sine 90 år. En høj alder som  Kaj har udfyldt med mange jagtoplevelser og mange trofæer han kan fortælle om. Dog, er det bedste trofæ Kaja, som følger ham i hans færden.

Kaj er også fjordfisker med en dejlig båd, som fører ham rundt på de gode lokale fiskepladser. Fangsten forædles, som saltet og røget sild, hvor ørrederne også besøger rygeovnen.

Jagtforeningens bestyrelse samt medlemmerne viser deres lykønskning med en dejlig kurv til fødselaren. Kaj kvitterer med et tak til foreningen og en hyggelig snak om jagtens glæder.
Jægerhilsen Leo

kaj902.jpeg

Tillykke til Steen Christensen - foreningens mangeårige kasserer og bestyrelsesmedlem, kunne den 31/1-2022 fejre sin 60 års fødselsdag.

Et nyt årti blev hjulpet over den skarpe kant af jagtforeningens bestyrelse, samt Leif og Leo, der blæste gratulér for Steen.

Efterfølgende var der åbent hus, hvor der blev talt om Steens bedrifter på jagt og som foreningens hovedkasserer. Jagt sæsonen er ovre nu, men Steen går i forventning om en tur til Polen på brunstjagt efter kronhjort. På væggen pryder trofæer - bæver og grise fra Sverige og Polen. Steen siger mange tak for gave, her sammen med sin trofaste ven Felix, med tanker til foreningens medlemmer. Pfv. Leo 🦌📯🇩🇰

Steen 60.JPG

TILLYKKE til Klaus Bach, 60 år;

Den 5. januar 2022 blev Klaus Bach 60 år. Klaus er en travl forretningsmand, så efter aftale mødte jeg op på deres dejlige ejendom på Viderupgårdsvej og blev vist rundt.

De mange trofæer bar tydelig viden, om en dygtig jæger og der blev fortalt mange spændende jagtoplevelser fra Grønland, Polen og herhjemme. Klaus omtalte bison, ren samt sæl, som blev jagtet i Grønland. Derudover viste Klaus sine andre trofæer, bl. a. udstoppet krikænder som han havde dubleret, egern flot monteret på væggen, skovsneppens penselfjer monteret i fine holdere. En fin måde at præsentere skydefærdigheden på.

Jagtforeningens bestyrelse samt medlemmer ønsker Klaus tillykke med dagen og tiden fremover, så kan han hygge sig med gaven, den medbragte kurv, som han blev glad for og sender her hilsen og tak for gaven.

Jægerhilsen Leo

STORT TILLYKKE til Gert Droob med de 75 ÅR;

IMG_6263.JPG

Søndag d.12/12-2021 blev Gert Droob 75 år!

Gert Droob var i godt humør sammen med Annette og godt forberedt til at modtage gæster.

Jeg blev godt modtaget og fik rundvisning til deres nye badeværelse efter en kedelig rørsprængning - og samtidig med Gert’s dårlige helbred var det noget af en udfordring, men nu går det godt.

Rart var det, at se tilbage på oplevelser på jagt eller stangfiskeri ved åen, som Gert siger; det er ikke trofæer han jager mere, den jagtlige oplevelse i naturen og det sociale dog har han fanget. Annette og Gert har netop haft guldbryllup.

Bestyrelsen og medlemmer i jagtforeningen ønsker Gert et stort tillykke med de 75 år, samt tiden fremover bliver båret af et godt heldbred og mange nye oplevelser.

Gert fremhæver, at jeg skal huske at sige tak for den fine gave!

📯👌🦌🎼 Jægerhilsen, Leo

TILLYKKE til en rævejæger; John "Lykkemink" med de 75 ÅR;

John Lykkemink 75.JPG

Den 18. november besøgte jeg John Pedersenpå hans 75 års fødselsdag medbringende gave fra Nibe Jagtforening. Tiden blev skruet langt tilbage, da jeg spurgte John om han havde et trofæ han ville fotograferes med, hvortil han siger; "Sonja", som Johns absolut bedste bud på et dejligt trofæ. John mødte Sonja i hans soldatertid i Kolding og som hjælper på en Minkfarm. Herfra drog de til Nibe hvor de startede deres egen minkfarm; "LYKKEMINK".

John blev hurtigt kendt for at pelse ræve som gode jægere havde brug for hjælp til. Det var i en tid, hvor et godt skin kunne indbringe en god skilling. Nu nyder John og Sonja deres otium på ejendommen i Grydsted med en smuk natur omkring dem og udsigten fra køkkenet, hvorfra de følger rådyr og dådyr.

John har skudt 99 ræve, så mon ikke snart nr. 100 følger....??

Jagtforeningens bestyrelse og medlemmer ønsker stort tillykke med det nye år og tiden fremover. John sender hilsen med tak 🦌📯🇩🇰🇩🇰🇩🇰 Leo

LeifMadsen80.jpg

Vi var 9 blæsere oppe og hædre Leif i lørdags i Skal pavillonen 📯Lørdag, d. 23 oktober fejrede Leif Madsen sin 80 års fødselsdag i Skal Pavillonen og jagthornsblæserne mødte op for at gratulere Madsen.

Om fredagen var Leo omkring på Hans Poulsens vej med gaven fra jagtforeningen.

Leif er en god fortæller, også fælles oplevelser, men først i tresserne kom Leif hjem fra søværnet og begyndte, at gå på jagt med sin fætter. På post sker det forunderlige; Leif får chancen Bang-Bang med haglbøssen, som var lovligt dengang, fætteren kommer frem skød du forbi? Nej-nej, der ligger en seksender og der ligger en gaffelbuk! Stor forundring fra fætter.

Mange trofæer har siden fået plads på væggen, samt et anderledes trofæ har også sin plads på væggen; en Gaffelhornet vand-Elg konstrueret af smeden Gunnar Klokkeholm.

Bestyrelsen og medlemmer ønsker Leif tillykke og god tid frem over. Leif sender en stor tak for den opmærksomheden han mødte på dagen 📯 Leo

PNielsen70.JPG

Den 11. oktober fyldte Peter Nielsen 70 år.

Igen et hyggelig besøg hos et medlem af Nibe Omegns Jagtforening.

Peter bliver overrasket over mit besøg, men tydelig glad for gaven fra medlemmerne og bestyrelsens lykønskninger.

Peter er lidt af en storvildstjæger; Afrika - New Zealand - Frankrig, hvad trofæerne tydelig viser, at Peter er en habil skytte. Det blev også til interessante fortællinger fra jagtkonsortiet Dragshøj.

Meget af sommeren blev de danske kyster sejlet tynde - om kort tid skal Peter til Sydfrankrig, her kalder måske en Alpegemse? Spændende, knæk og bræk og Lykke for det nye tiår, jeg skal sende en tak til foreningen. Jægerhilsen Leo

KBrøner.JPG

Den 8. august 2021 mødtes jeg med Kristian Brøner, der berettede om erindringer fra han jægerliv. Vi kom vidt omkring; hans tid i jagtkonsortiet Hovheden, samt Risgaard konsortiet. Nu er det hovedsageligt Sverige der fylder meget på hans gård med skov -eng og sø. Kristian fortalte levende om betydning af skovens bevoksning for vildtet. For ca. 7 år siden blev der fældet en del skov, som skal til når de måler ca 80 cm i diameter hvor de afgiver mange grandkogler og harpiksen driver ned af stammen. Så er træet ved at dø og er ca. 100 år gamle. Så skal de fældes - og det giver også lidt økonomi til driften.

For at få lov til at drive jagt på elg skal der aflægges C skydeprøve (der skal afgives 4 træf).

IMG_5369.jpeg

Derudover var vi omkring vandreture i Norges fjælle og arbejdslivet på Danipharm, som Kristian blev ved med (på deltid) til han blev 75 år. Nu nyder Kristian et ældreliv som 80 årig!

Jagtforeningens medlemmer og bestyrelse ønsker hjertelig tillykke med det nye tiår og jeg skal hilse fra Kristian med en stor tak, for at der bliver tænk på ham.

Leo kom forbi 📯🇩🇰🇩🇰🇩🇰

Den 31/7-2021 besøgte jeg Otto K. Larsen på plejehjemmet. Ottos nye hjem var prydet med flag, Otto blev 90 år.

Jeg fik en lang snak om hans lange jægerliv og virke som smed i Nibe. Otto er æresmedlem i jagtforeningen har deltaget i tidligere regionsmøder samt repræsentantskabsmøder på Fyn. Han var meget aktiv i foreningslivet og var et meget agtet medlem i Schæferhundeklubben samt i brevdueforeningen og havde fløjet på Europa.

Otto havde også opsyn med Rønholme for ejerne, som samtidig gav lejlighed for nogle jagter sammen med jagtkammerater fra Nibe.

Otto var stolt af sin tid ved garden, og fra jagtkonsortiet Hovheden var god til at pynte bordene til guleærter jagten med skovens farver fra årstiden.

Medlemmerne og bestyrelsen ønsker Otto hjertelig tillykke med dagen og tiden fremover. Otto var glad for, at blive husket og sender en varm hilsen og tak for gaven.

Jægerhilsen Leo 📯

KarlKAndersen.JPG

10/7; Karl Kristian Andersen blev på dagen fejret af familien og bekendte jagtforeningen var omkring en glad fødselar, der fortalte stolt at sommerbukken var i fryseren, en flot seksender og nu er det Sverige, som må stå for tur.

Jagtforeningens medlemmer og bestyrelse ønsker tillykke med det nye tiår 📯🇩🇰

PER SØRENSEN 60 år

14 maj to dage før bukkejagten Per Sørensen (Potten) kan fejre sin 60 års fødselsdag mange havde fundet vej til adr.  mindre flag kan da ikke markere Per’s dag som gennem årene har været en aktiv profil i jagtforeningen jæger med et glad smil modtager gaven fra foreningen og beretter om de mange trofæer der pryder hjemmet jagtforeningens bestyrelse og medlemmerne ønsker Per tillykke med sit nye årti Per sender en varm tak for gaven med jægerhilsen Leo 📯🦌

NIELS ERIK SØRENSEN 70 år