Ordinære medlemmer i Nibe og Omegns Jagtforening ønskes TILLYKKE  med fødselsdagen fra de 60 år.

Foreningens æresmedlem Leo Frederiksen kommer altid forbi med en hilsen fra foreningen, og Leo får som regel gode og interessante jagthistorier retur ;-)

PNielsen70.JPG

Den 11. oktober fyldte Peter Nielsen 70 år.

Igen et hyggelig besøg hos et medlem af Nibe Omegns Jagtforening.

Peter bliver overrasket over mit besøg, men tydelig glad for gaven fra medlemmerne og bestyrelsens lykønskninger.

Peter er lidt af en storvildstjæger; Afrika - New Zealand - Frankrig, hvad trofæerne tydelig viser, at Peter er en habil skytte. Det blev også til interessante fortællinger fra jagtkonsortiet Dragshøj.

Meget af sommeren blev de danske kyster sejlet tynde - om kort tid skal Peter til Sydfrankrig, her kalder måske en Alpegemse? Spændende, knæk og bræk og Lykke for det nye tiår, jeg skal sende en tak til foreningen. Jægerhilsen Leo

KBrøner.JPG

Den 8. august 2021 mødtes jeg med Kristian Brøner, der berettede om erindringer fra han jægerliv. Vi kom vidt omkring; hans tid i jagtkonsortiet Hovheden, samt Risgaard konsortiet. Nu er det hovedsageligt Sverige der fylder meget på hans gård med skov -eng og sø. Kristian fortalte levende om betydning af skovens bevoksning for vildtet. For ca. 7 år siden blev der fældet en del skov, som skal til når de måler ca 80 cm i diameter hvor de afgiver mange grandkogler og harpiksen driver ned af stammen. Så er træet ved at dø og er ca. 100 år gamle. Så skal de fældes - og det giver også lidt økonomi til driften.

For at få lov til at drive jagt på elg skal der aflægges C skydeprøve (der skal afgives 4 træf).

IMG_5369.jpeg

Derudover var vi omkring vandreture i Norges fjælle og arbejdslivet på Danipharm, som Kristian blev ved med (på deltid) til han blev 75 år. Nu nyder Kristian et ældreliv som 80 årig!

Jagtforeningens medlemmer og bestyrelse ønsker hjertelig tillykke med det nye tiår og jeg skal hilse fra Kristian med en stor tak, for at der bliver tænk på ham.

Leo kom forbi 📯🇩🇰🇩🇰🇩🇰

Den 31/7-2021 besøgte jeg Otto K. Larsen på plejehjemmet. Ottos nye hjem var prydet med flag, Otto blev 90 år.

Jeg fik en lang snak om hans lange jægerliv og virke som smed i Nibe. Otto er æresmedlem i jagtforeningen har deltaget i tidligere regionsmøder samt repræsentantskabsmøder på Fyn. Han var meget aktiv i foreningslivet og var et meget agtet medlem i Schæferhundeklubben samt i brevdueforeningen og havde fløjet på Europa.

Otto havde også opsyn med Rønholme for ejerne, som samtidig gav lejlighed for nogle jagter sammen med jagtkammerater fra Nibe.

Otto var stolt af sin tid ved garden, og fra jagtkonsortiet Hovheden var god til at pynte bordene til guleærter jagten med skovens farver fra årstiden.

Medlemmerne og bestyrelsen ønsker Otto hjertelig tillykke med dagen og tiden fremover. Otto var glad for, at blive husket og sender en varm hilsen og tak for gaven.

Jægerhilsen Leo 📯

KarlKAndersen.JPG

10/7; Karl Kristian Andersen blev på dagen fejret af familien og bekendte jagtforeningen var omkring en glad fødselar, der fortalte stolt at sommerbukken var i fryseren, en flot seksender og nu er det Sverige, som må stå for tur.

Jagtforeningens medlemmer og bestyrelse ønsker tillykke med det nye tiår 📯🇩🇰

PER SØRENSEN 60 år

14 maj to dage før bukkejagten Per Sørensen (Potten) kan fejre sin 60 års fødselsdag mange havde fundet vej til adr.  mindre flag kan da ikke markere Per’s dag som gennem årene har været en aktiv profil i jagtforeningen jæger med et glad smil modtager gaven fra foreningen og beretter om de mange trofæer der pryder hjemmet jagtforeningens bestyrelse og medlemmerne ønsker Per tillykke med sit nye årti Per sender en varm tak for gaven med jægerhilsen Leo 📯🦌

NIELS ERIK SØRENSEN 70 år