Nyheder fra årene 2022 og 2023

På denne side kan du finde gamle nyheder fra de sidste år.

Har du lyst til at spille jagthorn?

Har du lyst til at blæse jagthorn?
Vi starter jagthornsblæsning på Suldrup skole mandag d.8 januar.
Tilmelding er ikke nødvendig, bare mød op føreste øveaften. ALLE kan deltage!

Begyndere og lettere øvede starter 18:30.
Øvrige blæsere starter kl. 19.00.

Vi blæser i januar, februar og marts.
Pris for at deltage er 400 kr. pr. person for 10 lektioner.
Har du ikke et horn, er der mulighed for at låne et.

PS. det er ikke nødvendigt at være medlem af en jagtforening for at deltage.

Hilsen Bjarne Skinnerup

bskinnerup@yahoo.dk /29369926

Dødsfald

Nibe og Omegns Jagtforening har mistet et skattet medlem af foreningen.

John Droob er gået bort i en alder af 89 år.

Vi vil blandt andet huske John for hans lattermildhed og venlige væsen - og fra den gode tid, hvor vi var sammen på jagterne i Houheden/Linalyst konsortiet, ligesom holmjagten giver os gode minder.

Det var altid lystigt at være sammen med John Droob og de gode minder har vi heldigvis stadig i vores hjerter.

John modtog i 2021 jubilæumstegn for 50 års trofast medlemsskab af Danmarks Jægerforbund og vores forening.

Vores tanker går nu til familien,

Æret være John Droobs minde.

Jagt i Aars skoven

Jagtsæsonen er i fuld gang, og det samme er den i foreningens jagt i Aars Skov. I weekenden blev der skudt hare, ræv og rådyr. Dertil blev der set en del snepper :-).

Til opmåling med Ullits

De 2x Ullits har været til opmåling med deres trofæer fra dette års tur til Sverige. Det blev til Guld til Jørgens hjort, og sølv til Emils buk og hjort.

Første stk. vildt med riffel

Kasper Høygaard har i foråret erhvervet sig en riffel, og nu skulle den bruges på en tur til Skotland. Billedet taler for sig selv.

Flot hjort fra Skotland

Denne gang var det Bjarne Andersen der skød en flot hjort i Skotland i starten af oktober.

To x Ullits og to x dåhjort

Både Jørgen og Emil er draget på endnu et jagttogt til Sverige, og denne gang har det stået i dåhjortens tegn.

De dygtige jægere har hver nedlagt en flot dåhjort, som du kan se nedenfor. Stort tillykke til to x Ullits med deres fantastiske hjorte.

Jørgens dåhjort

Emils dåhjort

Dødsfald

Vi har netop modtaget den triste besked, at foreningens mangeårige medlem Hans Lasse Christiansen er afgået ved døden i aftes på Aalborg sygehus.

Vores tanker går til Lasses nærmeste og de mange gode minder på jagten og i forenings regi, vi har haft sammen med Lasse gennem de mange år.

Lasse var "foreningens mand", senest som kasserer i foreningens jagtkonsortie i Aars skov.

Lasse opnåede 50 års jubilæum som medlem i Nibe og Omegns Jagtforening i 2022.

På foreningens vegne; Æret være Lasses minde

Flot donation fra Spar Nord Fonden

Vi har søgt midler gennem Spar Nord Fonden til et nyt flugtskydningsgevær, som vores ungdomsskytter og juniorjægere kan benytte.

På billedet herunder ses flugtskydningsinstruktør Lars Ditlev og ungdomsmedlem Jakob Troelsen, der på foreningens vegne modtog den flotte  donation på 10.000 kroner hos Spar Nord Østeraa, 12. oktober.

Flot højlandshjort i Skotland

Carl Anders har nedlagt en flot højlandshjort i Skotland. Carl Anders, Bjarne Andersen, Niels Fristrup, Rasmus Rindsig og Tommy Rindsig er afsted på jagttur.

Jægerforbundets mesterskab i jagtfelt skydning 2023

Nibe jagtforening har efterhånden en lang tradition i at deltage med skytter til den årlige udtagelse i Tranum.

Det gik godt i Tranum, der var mange der kvalificerede sig til at deltage i forbundsmesterskaberne.

I år havde Jan Lauritsen, Andreas Lauritsen, Allan Rasmussen og Jan Christensen lejet en hytte på en campingplads i nærheden af skydebanen, nogle mente de ikke var udhvilede da der var mindst en som snorkede, og Andreas var på hemsen hvor alle de gode dufte endte. Ligeledes havde Conny og Kurt også en lejlighed på samme campingplads, det blev til en super tur, vi ankom alle fredag aften, vi havde lidt fælles hygge denne aften.

Lørdag skulle vi alle skyde en feltskydning arrangeret af Lem sogns jagtforening. Det var en super bane med passende sværhedsgrad, Jan, Allan, Andreas, og Jan skød på samme hold, den interne konkurrence mellem far og søn Jan og Andreas blev vundet af Jan, Andreas var lidt knust af dette og sagde ”det kommer ikke til at ske mere”. Om det var konkurrencen mellem far og søn, opmærksomheden eller andet vides ikke, men Andreas glemte at lægge patron i magasinet og troede derfor han havde en klikker, Jan vendte patronen omvendt med spidsen bagud så låsen ikke kunne lukkes.

Kurt som skød sammen med 4 sjællændere ville også forberede sig og rensede riflen, en filtprop sad fast i lyddæmperen, Kurt fik den ud men der var sandsynligt stadig rester tilbage for riflen skød ikke samme sted som inden rensning, i løbet af 20-30 skud blev skudbilledet som inden rensning, men det gav nogle panderynker undervejs.

Efter vi havde skudt blev der tid til en gang minigolf på campingpladsens bane, det var godt for det gav lidt appetit til aftensmaden, bøfsandvits med bacon, natmaden var kanteral stuvning da der var virkelig mange kantareller i skoven.  Det var en super aften med godt vejr og næsten stuerene vittigheder. En enkel øl blev der også plads til sammen med Jan´s pølser frikadeller og flæskesvær.

Så kom søndagen, det var den store dag med forbundsmesterskaberne, der stødte flere til på dagen som kom på dagen for at skyde, Mads Jakobsen, Dan K Hansen og Robert Costin.

Der var super vejr til skydning, banen var udfordrende men ikke svær, en god bane. Der blev vist super skydning, det er let at se danske jægere træner, så konkurrencen var hård, men Nibe har også gode skytter som viste flot skydning. Alle skytter havde liggende, siddende, stående, og skud fra skydetårn inden alle sluttede på duelbanen. Denne voldte en del problemer - 25meters afstand på en måge i naturlig størrelse, og med meget kort skydetid, lidt træning i denne disciplin vil være godt også til jagt ved opfølgende skud.

Resultaterne blev som følgende

Jæger række.

4 Robert Costin super flot skydning

31 Andreas Lauritsen

48 Jan Lauritsen

82 Mads Jakobsen

93 Dan K Hansen, Dan havde problemer med sin lyddæmper så det er ikke her Dan plejer at ende.

Veteran

6 Kurt Jensen

31 Allan Rasmussen

37 Jan Christensen

Er der nogle som syntes det kunne være sjovt at komme med er der en chance næste år, meld jer til feltskydning i Tranum så tager vi den derfra.

Med jæger hilsen Kurt

Afslutning på flugtskydningssæsonen 2023

Flugtskydningssæsonen er nu slut, og træningspokalerne er blevet fordelt. Du kan her se, hvordan træningspokalerne er blevet fordelt, og nedenunder se de fine billeder fra den sidste dag.

Træningspokalerne, bedste 5 serier over træningssæsonen:

Seniorækken:

Trap:
1. Henrik Holm 24-25

Årets bukkebillede 2023

Bjarne Andersen kunne i tirsdags modtage sin præmie for årets bukkebillede 2023. Præmien bestod af en fin lokal gavekurv.

Årets bukkebillede 2023

Årets bukkebillede og historie går til Bjarne Andersens buk fra d.21 maj.
Bjarne kan se frem til en gave fra jagtforeningen, som tak for, at dele sin oplevelse med os alle.
Gense Bjarnes flotte buk herunder, og genlæs historien.

Bjarne fortæller:
"Jeg ankom til jagtstykket ved skydetid, og ser en rå gå og esse i det bakkede landskab. Jeg lister hen til en bakketop, hvor der er go udsigt hen imod råen. Jeg får mig lagt ned og kigger videre, og så kommer bukken til syne, lige neden for råen. De går stille og roligt væk fra mig, over bakkekammen, uden jeg kan komme til skud. Jeg ligger og overvejer om jeg skal indlede en pürsch, men inden jeg får besluttet mig, dukker bukken frem igen på ca 140 meter, med bredsiden til. Han tegner for en go kugle -- gir et hop og løber tilbage til træerne, hvor han kom fra. Efter de magiske 5 minutter, går jeg over til skudstedet, og finder schweiss og lunge rester, og han ligger forendt 10 meter derfra"

Gratis førstehjælpskursus i jagtforeningen

Er din livreddende førstehjælp blevet lidt rusten, og kunne du tænke dig at få det opfrisket? Så meld dig på via Nibe og Omegns Jagtforenings Facebook side. Alternativt kan du skrive en sms til formanden Peter Knudsen på tlf. 25256414, og sige at du gerne vil deltage. Dato mm. vil blive offentliggjort når nok medlemmer har tilmeldt sig.

Metal i Ansager

Veteranerne var i søndags i Ansager til holdskydning i DFF regi og vandt en flot bronzemedalje.

I DFF tæller alle 4 skytter og der skydes til 2 x40 duer.

Karl blev "Bedste skytte på dagen" med 2 x 40/40!

Holdet består af Karl, Hans Nielsen, Peter Olsen og Lars Ditlev.

Kålskydning i Støvring

Kålskydning og guldmedaljer går hånd i hånd når skytterne fra Nibe og Omegns Jagtforening deltager. Der blev i torsdags afholdt det traditionsrige Kålskydning, hvor skytterne Henrik Holm, Jonny Derosche og Peter Olsen løb med guldet.

Stort tillykke til de dygtige skytter.

Forbundsmesterskaberne i jagtskydning

Ved forbundsmesterskaberne i jagtskydning var skytterne fra Nibe og Omegns Jagtforening talstærkt tilstede, og det blev igen, igen, igen i år til podiepladser.

Nibe Veteranhold fik en flot 3. plads (medaljer for 3. år i træk).

Nibe Old boys fik en flot 5.plads.
Nibe seniorhold fik en flot 10.plads.

Derudover, fik Jonny Deroshe en flot 2.plads i trap efter omskydning 48/50.

Flugtskydningsformanden er yderst tilfreds.

Vi skal ikke glemme de dygtige feltskytter!

Ved kredsmesterskaberne i feltskydning i kreds 1, opnåede Nibe og Omegns Jagtforening super flotte resultater. Foreningen deltog med 18 skytter.

Veteranrække:
Kurt Jensen Nr.1 og GULD
Allan Rasmussen nr.3 og BRONZE
Jan Christensen nr.11

Jægerrække:
Jan Jensen nr.2 og SØLV
Andreas Lauritzen nr.6
Dan Hansen nr.7
Robert Jack Costin nr.17
Jan Lauritzen nr.20

Se alle resultaterne her: Tryk her

Information vedrørende foreningens andejagt

Nibe Jagtforening har i rigtig rigtig mange år kunne tilbyde andejagt på foreningens arealer, bl.a. "Dæmningen" ved Valsted, "Halkær søen" og flere strandenge ved Barmer ud for Vår holme.

Desværre kan vi ikke for 2023-2024 ikke tilbyde medlemmerne dette.

Foreningen ser naturligvis på flere muligheder for andejagt, og så snart der er nyt bliver det lagt op her på hjemmesiden og informeret bredt ud.

Så; Nibe Jagtforening kan ikke tilbyde andejagt i 2023-2024!

For spørgsmål ring til Mads Ditlev på 20709505 eller Søren på 51944060

2 nye danmarksmestre!

Nibe Jagtforening fik i weekenden 2 danmarksmestre i jagtskydning. Danmarksmesterskaberne ved Dansk Flugtskydnings Forbund (DFF) blev i år afholdt i Sevel.

Karl Andersen vand guld i veteranrækken med 118 og Andreas Bruhn vand guld i Old Boys rækken med 117.

Formanden for flugtskydning Henrik Holm var egentlig godt tilfreds med sine topskytter!

Resultater fra sidste Rold Skov skydning.

Du kan her se resultaterne fra den sidste Rold Skov skydning, som blev afholdt i Nibe - samt billeder af de dygtige Nibe skytter.

Resultater:

Rold Skov individuel på dagen
Rold Skov alle skydninger
Rold Skov Skydning individuel slut
Rold Skov slut hold stilling
Rold Skov 2023 Nibe listen

Resultater fra kredsskydning kreds 1.

Du kan nedenfor se resultaterne samt billeder fra kredsskydningen d.20 maj, hvor mange lokale skytter fra Nibe og Omegns Jagtforening var på podiet.

Du kan se resultaterne fra kredsskydningen her:Resultater fra kredsskydning.

Nibe Jagtforening deltager igen i årets affaldsindsamling

Igen i år stiller Nibe Jagtforening op til den årlige affaldsindsamling i Nibe d.22 april. Deltagere skal møde op kl 8.30 ved Toften 11 i Nibe, hvor der vil blive serveret morgenmad og uddelt affaldsposer.

Herefter bliver der samlet affald indtil kl 12, hvor deltagende fra Nibe Jagtforening vil blive budt på øl og vand, samt lidt mad ude i foreningshuset.

Selvfølgelig ønsker du at deltage i arrangementet, og stille op for Nibe Jagtforening og vise det GRØNNE flag.

Kontakt næstformanden Allan Sørensen på tlf: 29841394.

Temaaften om mårhunderegulering, den 16. marts kl. 19

Suldrup og Nibe Jagtforeninger inviterer til en interessant temaaften om mårhunderegulering.
Eksperterne fra Mårhundegruppen Hedensted, reguleringsjæger John Ravn og Peder Munkholm
Jensen, formand for Rårup Jagtforening, kommer og deler ud af deres mangeårige erfaringer med
bekæmpelse af den invasive mårhund.
Arrangementet afholdes i Nibe Jagtforening, Aalborgvej 47, 9240 Nibe.
Det er gratis adgang for medlemmer af de to foreninger, som er vært med kaffe og ostemad.
Tilmelding er nødvendig ift. bespisning. Vi forventer at kunne være 40 til 45 i foreningshuset, så
det er ”først til mølle” princippet.
Tilmeldingsfrist er tirsdag den 14. marts.
Kontakt John Danielsen fra Suldrup & Omegns Jagtforening på 24273648 eller Jan Jensen fra Nibe & Omegns Jagtforening på 30257052
Som inspiration, se gerne denne artikel fra DJ: (tryk her).

Leo leverer guldet!

25.41 point var hvad Leos "guldræv" blev opmålt til. Ræven er skudt på Lerbjergvej, og vejede 10.5 kg. Stort tillykke med guldet.

Generalforsamling i Nibe og Omegns Jagtforening

OBS! Læs dagsordenen til mødet her: dagsorden.

Der indkaldes hermed til ordinær generalforsamling torsdag den 9. februar 2023 kl 18.00 i foreningshuset på skydebanen, Aalborgvej 47.

Dagsorden iflg. vedtægterne finder du ved at trykke her: Vedtægter.

Forslag, der ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal være bestyrelsen i hænde senest to uger før generalforsamlingens afholdelse.

Der er som sædvanligt lagt op til en hyggelig "jæger-komsammen", hvor foreningen også er vært ved et lettere traktement, der serveres kl 18.

Generalforsamlingen slutter cirka kl 21.30.

Med jægerhilsen
Bestyrelsen i Nibe og Omegns Jagtforening

Jagt i Aars skov d.4/12

Søndag d.4/12 var det tid til endnu en jagt i Aars skoven. 18 jægere stod klar, hvor mødestedet denne dag var i Aars Jagtforenings lokaler. Der blev set masser af vildt, og på paraden lå der 4 snepper, 1 rådyr og 1 hare. Dagen blev afsluttet på bedste manér med gule ærter med det hele. Nibe og Omegns Jagtforening siger mange tak til Aars Jagtforening for lån af lokaler, samt det langvarige gode samarbejde, som forhåbentligt har mange år endnu. Du kan nedenfor se billeder fra dagen.

Elgjagt i Letland

11 nordjyder fra Nibe området, og 9 jægere fra Ølgod egnen, drog i slutningen af november på jagttur til Lubana Statsskov i Letland med NIKA Jagtrejser.
Der blev nedlagt 6 elgtyre, 4 elgkøer, 2 grise og 2 rådyr. Der var forventet flere grise, men der havde været sygdom i dem i sommers (muligvis afrikansk svinepest). De 4 af elgtyrene og den ene elgko blev skudt af nordjyderne. Erich Borup var heldig i det første drev, at nedlægge denne flotte ulige otteender elgtyr.

Jagt i Skotland

Bjarne har skudt denne megafine skotske brunsthjort i søndag d.16/10. Tillykke!

Afslutning på flugtskydningssæsonen

Flugtskydningssæsonen er nu slut, og jagtsæsonen er gået i gang.
Igen i år var der til årets sidste skydning rykket rundt på maskinerne, så skytterne blev udfordret på den krævende bane.

Efter skydningen blev årets træningspokaler uddelt til følgende skytter:

• Anders Vestergaard Pedersen vinder træningspokalen for juniorer

• Karl Andersen vinder træningspokalen for veteraner

• Finn Espehavn vinder træningspokalen for superveteraner

• Dan Nielsen vinder træningspokalen for A-skytter

• Andreas Bruhn vinder træningspokalen for Oldboys

• Michael Troelsen vinder træningspokalen i mesterrækken

• Henrik Holm Jensen vinder træningspokalen i jægertrap

Du kan se billeder af de dygtige skytter nedenfor.
Knæk og bræk fra Nibe- og Omegns Jagtforening.

Præmieoverrækkelse for årets bukkebillede

Som tidligere nævnt vandt Emil Ullits årets bukkebillede.
Han fik overrakt prisen til årets sidste skydning.

Udover vin fra Kiil Wine har Emil også vundet en jagt på foreningskonsortiet i Aars Skov.

Endnu engang stort tillykke.

Årets bukkebillede 2022

Igen i år har medlemmerne i Nibe- og Omegns Jagtforening været gode med riflen, men samtidig også med kameraet. Det er blevet til 24 pæne fotodokumenterede bukke, som er blevet sendt ind.

Årets bukkebillede går til den ihærdige riffeljæger Emil Ullits, med hans buk fra d.30 juni. Emil kan modtage sin præmie fra den lokale Kiil Wine på skydebanen tirsdag d.30/8, hvor der er KLAR TIL JAGT skydning :-).  I kan se/gense billedet nedenfor, samt læse/genlæse Emils jagtberetning.

Stort tillykke til Emil, og mange tak til alle dem der sendte billeder ind. Knæk og bræk i den nye sæson.

Emils beretning fra jagten kan du læse her:
"Jeg havde egentlig jagtet en anden buk, over flere gange. Men igår da jeg var afsted kom ham her løbene ud af tågen, men pga. tågen glippede chancen. Så prøvede igen idag - jeg sad og ventede i tågen og da den lettede stod der 3 dyr foran mig med ham der i midten. Jeg observerer lidt får at få styr på pulsen, og så braser min jagtstol sammen &#128514; så nu jeg alligevel var på jorden, så kravlede jeg lidt tættere på mens tågen tog til igen. Da tågen lettede endnu en gang var han væk, men lige pludselig kom han frem igen og det holdte den ikke til, gik ned i faldet. Og det er altid mega fedt, når en plan lykkedes. Skudt ved 5 tiden".

GULD igen!

Veteranholdet vandt igen i år guld ved FM i jagtskydning i Herning - andet år i streg!

Nibe og Omegns Jagtforening har over weekenden 30. 31. august deltaget i Danmarks Jægerforbund mesterskabsskydning. Det er et stort anlagt stævne, der foregår på Herning Jagtcenter over 2 dage med over 700 af de bedste flugtskytter i Danmark i disciplinen jagtskydning til 40 duer.

Formand for flugtskydningen i Nibe og Omegns Jagtforening Henrik Holm er yderst tilfreds med at foreningens flugtskytter år efter år kan præstere når det gælder. Dermed har veteranholdet nu vundet guld 2 år i træk – og ellers har foreningen haft medaljer med hjem, hver gang siden 2016 på tværs over alle rækker; senior, old boys, veteran.

Guldvinderne 2022 er; Lars Ditlev Nielsen (38/40)– Hans Nielsen (39/41) - Peter Olsen (36/41) og Ivan Derosche (37/40), ialt 114 ud af 120 duer!

Oldboysholdet blev nr. 9 ud af 28 hold – Seniorholdet blev nr. 13 ud af 27 hold.

Søren Steffensen – der normalt aldrig skyder i disciplinen ”Jægertrap” – tog fusen på de resterende 80 trapskytter og vandt guld individuelt med 48 ud af 50 duer.

Formand for flugtskydningen i Nibe og Omegns Jagtforening Henrik Holm vandt selv en flot bronzemedalje i jagtskydning i jægerklassen.

1000TAK til de mange medlemmer, som hjalp foreningen under Nibe Festivalen!

Formanden vil her gerne rette en KÆMPE TAK til de GULE VESTE for kontrolarbejdet under festivalen og til de medlemmer, der i ugen efter festivalen var behjælpelige med nedtagningen!

Foreningens deltagelse med arbejdet under og efter festivalen lægger grundsten til foreningens fantastiske økonomi. Med en god økonomi, har vi råd og overskud til at holde gang i de mange medlemsaktiviteter vi kan tilbyde vores cirka 280 medlemmer .

Rigtig god sommer til jer alle, Peter

Danmarks Jægerforbund har brug for din hjælp

Danmarks Jægerforbund er i gang med, via projekt ”Bestandsovervågning og Citizen Science”, at udvikle og på sigt at anvendeliggøre de data der indsamles af jægernes vildtkameraer. Der ligger et kæmpe potentiale her for at holde øje med vildtbestandene og deres udbredelse. Det skyldes at det er store mængder af data som indsamles ved en relativ beskeden arbejdsbyrde.

Formålet i ”Bestandsovervågning og Citizen Science” er at udvikle og afprøve en metode til overvågning af pattedyrsbestande via vildtkameraer. Hvis I derfor har kontakt til lokale jægere som kan bidrage ved at deres vildtkameraer kan sende billeder via mail til vores server, vil dette være et vigtig skridt for at komme videre i projektet. Konkret kan I støtte op om projektet ved at henvise jeres lokale kontakter til os. I kan læse yderligere om projektet her: tryk her.

Mesterskab i jagtskydning

Karl Andersen har i weekenden været i Lund for at deltage i Mesterskabet i jagtskydning, inDansk Skytteunion. Her kunne Karl løfte pokalen da han fik en førsteplads i Veteranklassen, samt en flot samlet 4.plads i Herreklassen. Stort tillykke med de flotte resultater; Veteran: 79/81 og Herre: 119/122.

289629660_555570275973109_6620917815027905177_n.jpeg

Feltskydning i Tranum 2022

En super god dag til feltskydning, der var godt vejr hvilket er usædvanligt for Tranum, der var en god bane med passende hjælpemidler, men vigtigst af alt der var under hele dagen en virkelig god stemning og store smil, samt venskabelig konkurrence. Nibe har i mange år deltaget med mange medlemmer som vi tilmelder samlet, det gør vi for at medlemmerne skyder sammen med dem man til dagligt har kontakt til, det giver en helt særlig holdånd. Som et nyt tiltag i år for at dyrke denne holdånd endnu mere har Nibe jagtforening sat en holdpokal på spil. Det er som en start en skydning mod Støvring, som også har startet samlet træning og tilmelding op som vi har gjort det i Nibe i mange år.

Resultatet i holdskydningen bar præg af at Nibe har skudt en del år, mens Støvring er nye i gamet; Støvring siger de giver meget mere modstand næste år. Alle syntes det var en god ide med holddysten som allerede på dagen gav noget samarbejde mellem foreningerne med tilmelding til andre feltskydninger. Det er de 5 bedste skytter fra hver forening som tæller, det gør at ingen er bange for at tilmelde sig og dermed gøre holdet dårligere. Der er generelt meget stor interesse for at deltage, og vi plejer at tilmelde i Marts/April men i år var der allerede fuld booket i uge 8, hvilket betød at der ikke var plads til alle og nogle fik desværre ikke chancen for at deltage. Vi tilmelder meget tidligt næste år, hold øje med, hvornår datoen for skydningen næste år er og giv besked om du vil med til denne super dag.

Når vi ser på den skydning Nibe skytterne levere bærer det præg af den træning, og den rutine de har fået ved at have været til feltskydning en del gange, de skød alle supergodt og blev placeret højt på listen.
I jægerrækken (hvor der var 127 deltagere):
 Nr. 3 Jan Jensen og dermed bronze
 Nr. 6 Andreas Lauritsen
 Nr. 7 Ove Strøm
 Nr. 21 Dan Korgaard
 Nr. 28 Jan Lauritsen

I veteranrækken:
 Nr. 1. Kurt Jensen og dermed guld
 Nr. 3 Allan Rasmussen og dermed bronze

Holdlederen fra Støvring, som vi har holdkamp, med Karin Kristiansen vandt damerækken.

Der er mange fra Nibe som er udtaget til forbunds mesterskaberne d 18/9 i Ulfborg, vi håber at de super resultater som de leverede, også bliver gode denne dag, vigtigst er dog at det er sjovt at være med.

Stort tillykke til de dygtige skytter.

Nedenfor kan du se lidt stemningsbilleder fra Tranum.

Nibe Jagtforening har brug for din hjælp

Vi kommer i år til at mangle en hel del af vores ”Gule Veste” kontrollører, som traditionen tro går/står kontrol til Nibe Festival.

De ”Gule Veste” kontrollører er et af vores større økonomiske fundamenter i foreningen, en aktivitet der bidrager til at vi som forening kan investere i alle vores jagtrelaterede aktiviteter og udvalg – alt lige fra drift af foreningshus, nye lerduekastere, materiale til havnens dag, leje af jagt osv.

Jo flere vi kan samle jo bedre, så har du mulighed for at give en hånd med, må du meget gerne melde ind til Søren Steffensen på 51944060 😊

Opgaven består i indgangskontrol, armbåndskontrol, kontrol på de forskellige pladser og scener, både backstage og on-stage.

Husk, der er gratis overnatning på Campen ved Nibe Jagtforening for dig og din familie, når du hjælper foreningen.

Vh. "De Gule Veste" og Nibe og Omegns Jagtforening

Karl og Simon på jagt på Vancouver Island, Canada

Nibe-jægerne Karl Andersen og Simon Gilberg er netop kommet hjem efter at have været på en uges fantastisk bjørnejagt i Canada.

Det foregik på Vancouver Island, hvor både Karl og Simon, hver især fik nedlagt et par rigtig store hanbjørne.

Det er sortbjørn der jages på bredderne ned til en 16 km lang indsø. Jagten forgår ved, at man sejler et godt stykke ude fra bredden og spotter man så bjørne, vurderes på køn og størrelse og så sejler man ind til bredden et godt stykke fra bjørnene og så pürches der frem til bjørnen (eller bjørnene; på en tur spottede de 12 bjørne på søbredden!)

"Der var masser af bjørne...", beretter Karl, men der kunne kun udstedes 1 licens til hver af de to jægere. "Det var den bedste jagttur, jeg nogensinde har været på..." fortæller Karl; " alt klappede til punkt og prikke,,, outfitterne havde virkelig styr på det hele,," fortsætter en begejstret Karl.

"Det var virkelig spændende", siger Karl; " efter det første - ellers gode skud - på bjørnen, brøler den og løber direkte imod Karl og outfitter, og så var det med at bevare roen og få gjort færdigt, med et opfølgende skud, der også træffer perfekt, hvorefter bjørnen forender ikke langt fra de 3 jægere!

Der kommer sikkert lidt opfølgende billeder (og video) fra Simons og Karls store jagteventyr!

Guld til "Mulles helte"

d.30 maj var der sidste Kimbrerskydning i Flejsborg. Efter 3 skydninger i hhv. Støvring, Aars og til sidst Flejsborg lykkedes det for Nibe 1 at skyde sig til toppen af podiet. Holdet bestod af: Jørgen Ullits, Emil Ullits, Mathias Due og Kasper Høygaard.

Stort tillykke til skytterne.

Medaljeregn til årets Kredsskydning i Flejsborg

Det skulle være vanedannende at vinde, og skytterne fra Nibe og Omegns Jagtforening er i den grad vanemennesker.

Til årets Kredsskydning d.28/5 gav de mange timer brugt på flugtskydningsbanen pote.

Nibe Oldboyshold, bestående af Peter Knudsen, Andreas Bruhn, Johnny Derosche og Henrik "Mulle" Holm, vinder guld med 108/124.

Nibe Seniorhold, bestående af Søren Steffensen, Carl Anders Høgn, Michael Troelsen og Mads Ditlev, blev nummer 2 med 110/121.

Søren Steffensen fik derudover en andenplads i seniorrækken.

Nibe Veteranhold, bestående af Hans Nielsen, Lars Ditlev, Ivan Derosche og Peter Olsen, vandt overbevisende guld med 115/124. - Med 13 duer foran nummer 2.

Hans Nielsen blev derudover nr. 1 i veteranrækken, hvor Lars Ditlev blev nr. 2 efter omskydning med holdkammerat Ivan Derosche der blev nr.3.

Fantastisk præsentation, og stort tillykke til alle de dygtige skytter.

FM i DJ's mesterskab

Himmerlandsblæserne stillede op i A-rækken, og fik en flot 3-plads og en medalje. Flot indsats fra Himmerlandsblæserne. Du kan nedenfor få en lille smagsprøve på deres kunnen.

Bukkepral 2022

Dagen er kommet vi alle har ventet på d.16 maj.
Fire medlemmer af Nibe og Omegns Jagtforening var i "ilden" og kunne fremvise deres bukke til morgenens Bukkepral. Stort tillykke til de dygtige jægere.
Husk at du kan finde billeder og historier af dette års bukke under Nyheder og Bukkepral 2022 her på siden.
Hvis du er så heldig at skyde en buk, så send et billede af bukken, samt en lille historie af oplevelsen til andersdroob@gmail.com. Så bliver disse lagt op her på hjemmesiden.
Den jæger, som har taget Årets bukkebillede vil modtage en gave fra jagtforeningen.
Knæk og bræk.

Bukkepral 2022

Igen i år afholdes der bukkepral i Nibe og Omegns Jagtforening, hvor hyggen og de gode jagthistorier vil være i højsædet, og så håber vi selvfølgelig også på at se en masse flotte premiere bukke. Som sædvanligt er foreningen vært for rundstykker, kaffe og en morgendram. :) Alle er velkommen og vi håber på at se så mange som muligt på dagen, samt glæder vi os til høre en masse gode beretninger fra premiere-morgenen. Har du været så heldig at skyde buk, så medbring den endeligt således vi kan få et flot parade billede.
Vi mødes på Flugtskydningsbanen (Aalborgvej 47, 9240 Nibe) d. 16. Maj, og dørene slås op fra kl. 08.30 hvor der vil være rundstykker og kaffe klar til de trængende.

Bukkepral 2021

Se eller gense alle de flotte bukke fra sidste års bukkejagt. Oplev spændingen fra jagten igen, og fortæl din nabo historien en ekstra gang imens du venter på det atter bliver d.16 maj.

Mærkeblæsning i Skørping.

Søndag d.20/3 bød på mærkeblæsning i Skørping Kulturhotel. Nibe blev her nummer 2 til et rigtig fint arrangement med over 100 deltagere. I nedenstående video kan i høre signalet for Kreds 1’s fanfare komponeret af Per Iversen.

Byen skinner nu igen.

Nibe deltog igen i den årlige affaldsindsamling i Nibe d.9 april.
Tidligt op og arbejdshandskerne på - det var planen for de fremmødte frivillige fra Nibe og Omegns Jagtforening.

Tak til de frivillige der trodsede den friske vind.