Nyheder fra 2021

Du kan herunder finde gamle nyheder fra året der gik.

IMG_6382.JPG

Anders Møller Droob har skudt denne fine spidshjort på sit nye jagt ved Dorf - TILLYKKE!

Resized_20211215_161832_7727.JPG

Så er vi hjemvendt fra årets drivjagt i Polen - vi havde fået et nyt revir i år, da vores sædvanlige gode revirer ved Slupsk havde meldt pas, pga. konsekvenserne af den Afrikanske svinepest.

Så det var mega spændende, at komme på nye "jagtmarker" i de store Polske skove.

3 spændende jagtdage sammen med 12 gode jagtkammerater - se alle de herlige billeder under "Fotogalleri" - der er også lagt et par stemningsvideoer op. :-)

Tak for en dejlig tur, Jægerhilsen fra formanden!

IMG_0551.jpg

Søren skød denne krabat af et vildsvin,,, det kom over sporet i fuld fart, og så skal der reageres hurtigt!

Cirka 20 flugtskytter var mødt frem til Ande- og rødvinsskydning, lørdag den 4. december - se billederne i "Fotogalleri" :-)

Herlig jagtdag 6. november i Aars Skov konsortiet;

Æresmedlem Leo og Leif deltog på foreningens 2 pladser og Leo beretter; "tak for en god og velorganiseret jagtdag i skoven idag. Der blev set masser af vildt og på paraden lå der et rådyr og en hare"

Aars horn 3a.jpg

Foreningens årlige fasanjagt blev en ubetinget success med masser af velflyvende fugle i det skønneste solskinsvejr

IMG_0320.jpg

Erik Droob er præsentabel i flot nyt jagttøj - og så kunne han levere til paraden!

Carl Anders har været på jagt på Bidstrup gods efter sika vildt.

Og minsandten om ikke Carl var heldig og dygtig, at få nedlagt en flot ulige 8-ender sikahjort;

IMG_0340.jpg

John, Lykke, Per og Troelsen har været på en fantastisk dåhjorte jagt i Ungarn. Se i fotogalleri kæmpetrofæerne, de har med sig hjem :-)

Dåhjorte fra Ungarn.jpg

Foreningens ungdomsmedlem Mads Sørensen har bestået haglskydeprøven - kæmpe TILLYKKE til den nye jæger!

Mads Sørensen.jpg

Jagtgudstjenste

Blæserne har været til endnu en populær jagtgudstjenste, denne gang i Havbro - se Leo's billeder, lagt op under "Fotogalleri"

JAGT FORBI

Foreningens æresmedlem Otto Larsen er død.

Vi modtog i mandags den triste besked, at foreningens mangeårige æresmedlem Otto Larsen var gået bort.

Otto blev 90 år den 31 juli tidligere i år, og fik i den forbindelse besøg af Leo, som fik en rigtig god snak om Ottos gode og lange jægerliv. Genopfrisk Leos møde med 90 årige Otto her på hjemmesiden. Vi vil mindes Otto som en rigtig jægersmand, med enorm energi i sit virke i Nibe og Omegns Jagtforeningsom, hvor han blev medlem i 1958.

Otto kom senest i foreningshuset til generalforsamlingen  i 2018, hvor han behørigt blev hædret med diplom og sølvnål for 60 års medlemsskab i foreningen - noget af en bedrift!

Æret være Otto Larsens minde.

OttoLarsen90_2.JPGIMG_5840.JPG

Kurt Jensen vandt søndag 19/9 flot bronze ved FM i jagtfeltskydning i Ulfborg

Resized_20210919_161003_3718.jpg

Kålskydning 2021

Kålskydning 2021.jpeg

Den årlige "KÅLSKYDNING" - holdskydning vandt Nibes bedste herre i trap - for 8. gang i træk! Holdet betod af Henrik Holm, Karl Andersen og Peter Olsen.

Vores andethold, snuppede den tredje podieplads - superflot!

DM DFF V-hold.jpg

GULD veteranholdet fortsatte deres togt op gennem jylland, og vandt også guld i Hjallerup til DM i Dansk Flugtskydnings Forbund regi. Til skydningen i Hjallerup deltog ca. 120 skytter. Holdet består af Peter Olsen, Hans Nielsen, Lars Ditlev og Karl Andersen.

GULD - GULD - GULD - GULD - GULD - GULD - GULD - GULD - GULD - GULD - GULD

V-hold hjemme.jpeg

Foreningens dygtige "GULD" veteraner blev efter hjemkomsten fra FM i Herning, behørigt hyldet på skydebanen. Flugtskydningsformanden Henrik Holm havde arrangeret og delte blomster ud.

Hans nr.1 hjemme.jpg

Nibe og Omegns Jagtforening har i forgangne weekend deltaget i DJ’s forbundsmesterskab i jagtskydning i Herning!

IMG_5881.JPG

KÆMPE STORT TILLYKKE til vores veteranhold, som vandt guld. Holdet består af Lars Ditlev (39/40), Karl Andersen (39/41) og Hans Nielsen (40/40). Alle 3 skytter placerede sig i top 10 individuelt, hvoraf Hans Nielsen flot blev nr. 1 med 40/40 og dermed Danmarksmester.

Veteranholdet vandt suverænt med 118/121 med 5 træffere ned til 2. pladsen.

IMG_5873.jpg

Old Boys holdet blev en flot nr. 6, holdet består af Andreas Bruhn (39/40), Peter Knudsen (35/41), Johnny DeRosche (36/43) og Henrik Holm Jensen (32/45). Andreas måtte ud i omskydning om 3. pladsen – der var 3 skytter der havde skudt 39/40. Andreas vandt omskydningen suverænt, og blev dermed en flot Bronzevinder i Oldboys rækken.

Seniorholdet, de forsvarende guldvindere, levede desværre ikke op til forventningerne – 3 af de 4 skytter på holdet ramte ikke dagen. Søren Steffensen holdt dog Nibe- fanen højt og skød sig i finalen med flotte 40/40! Der var således omskydning om det individuelle mesterskab, da 5 skytter havde skudt fuldt hus; 40/40.

Søren havde som den første skudt 40/40 og havde således måtte vente hele dagen til denne omskydning og shootout – måske det var dette der gjorde udfaldet, men Kredsmesteren Søren landede lige udenfor podiet på en særdeles flot, men utaknemmelig 4. plads. KÆMPE TILLYKKE til Søren.

I den individuelle skydning; Jægertrap, blev Johnny DeRosche en meget flot sølvvinder med 48 af de 50 duer, én due mindre end vinderen. Det var 63 deltagere i denne disciplin.

IMG_5852.jpg

Virkelig flot repræsentation af Nibe & Omegns Jagtforening – tænk på, at der deltager omkring 700 skytter i arrangementet og det er kun de allerbedste i Danmark der var kvalificeret til weekendens skydninger.

•

• Afslutning, Rold Skov skydningen i lørdags - Nibe vandt holdkonkurrencen igen igen;

• Vindere_hold.jpg

• Nibe 1 vandt holdskydningskonkurrencen med et forspring på 4 duer over Nord Vesthimmerland (Flejsborg). Nibe 2 endte som en flot nr. 3.

• I alt deltager 13 hold i turneringen, der foregår over 6 turneringsrunder på 6 forskellige baner. Se alle resultaterne under "Resultater Rold Skov skydning" under "Nyheder".

• Vindere_individuelt.jpg
  • I den individuelle konkurrence vandt Hans Nielsen, Flejsborg (197/202) og runners op blev de 2 superdygtige Nibeskytter; Karl Andersen (188/204) og Lars Jensen (186/200)

• HenrikHihopla.jpg
  • Flugtskydningsformanden Henrik Holm var også i hopla ved lørdagens skydninger. Henrik vandt "Trap" serieskydningen 4 gange i streg, og blev således overdynget med patroner, som var præmie.

• Se flere billeder fra arrangementet i "Fotogalleri"

• Flugtskytterne vandt ALT ved Vesthimmerlandsskydningen, lørdag!

• Michael Troelsen vandt det flotte og prestigefyldte "Fristrupfadet"  - og det er fjerde gang, Michael får sit navn graveret i sølvfadet!

• Nibe gjorde rent bord til Vesthimmerlandsskydningen i Støvring, lørdag;

• Karl Andersen vandt den individuelle skydning.

• Carl Anders Høgh, Karl Andersen og Michael Troelsen vandt holdskydningskonkurrencen!

• Det var en yderst tilfreds formand for flugtskydningen, Henrik Holm, der har indsendt alle (vinder)billederne, se dem i "Fotogalleri"

• V-himmerland_Michael2.jpg
  •

• Kurt Jensen vinder Feltskydningen i Tranum!

• Kurt vandt lørdagens feltskydning i Tranum. Den erfarne og fantastisk dygtige riffelskytte vandt veteranrækken. Ialt deltog 18 Nibeskytter i feltskydningen, hvor den hårde vind var en kæmpeudfordring.

• Andreas Lauritzen blev en meget flot nr. 9 i Jægerklassen! Se under "Fotogalleri" alle de flotte billeder som Conny har sendt ind.

•  20210612_113032.jpg

•

• KIMBERHOLDET VINDER SØLV!

• Foreningens dygtige Kimberhold med skytterne Anders V. Pedersen, Rasmus Buus, Anders Andersen og Andreas Andersen vandt sølv ved årets konkurrence - efter de 3 skydninger på 3 forskellige skydebaner. Veggerby vandt guld og Suldrup bronze.

• KimberholdNr2-2021.jpg
  •

• SØREN STEFFENSEN BLEV KREDSMESTER efter formidabel skydning!

• Søren Kredsmester2021.jpg
  • Søren fejede al modstand tilside ved nyligt afholdte kredsmesterskab i jagtskydning i Moseby lørdag. Søren skød 40 i 40 - men måtte ud i omskydning, da en lokal skytte også havde skudt samme. Omskydningen til 2 dublé på hver af de 4 standpladser voldte heller ikke Søren problemer - han gjorde også rent bord her, med 16 duer ud af de 16!

• I holdskydningen blev vores dygtige veteraner nr. 1 og vores seniorhold nr. 2, 2 duer efter de lokale Moseby skytter.

• Herunder er der nogle billeder fra arrangementet. Desværre var kredmesteren og andre skytter taget hjem inden præmieoverrækkelsen og er derfor ikke at finde på "skamle"billederne.

• Kredsmesterskabet er samtidig kvalifikation til DM, som afholdes i Herning, den 24-25 juli. Samtlige Nibe skytter og hold kvalificerede sig (selvfølgelig!)

• KredsmesterVeteranIndividuelt.jpeg
  • Karl skød 39/41 og blev nr. 2 efter omskydning om 2. pladsen, som han vandt suverent.

• KredsmesterVeteran.jpeg
  • Veteranholdet med Karl, Lars Ditlev, og Peter Olsen øverst på skamlen!

• KredsskydningSenior.jpeg
  • Carl Anders nyder sin flotte sølvmedalje - jo, han tog en for holdet, som man siger! Carl Anders var eneste tilbageværende fra seniorholdet, der  endvidere består af Søren Steffensen, John Christensen, Michael Troelsen.

• Kredsskydning2.PNG
  • Lars Ditlev fra veteranholdet lavede også en flot serie med 37/40!

• Kredsskydning1.jpg
  • Vi var det velsignet med det dejligste sommervejr, her Henrik Holm, Carl Anders, Johnny Derosche, Michael Pedersen og veteranholdet på standpladsen i baggrunden.